|
تاثير مواد غذايي در پيشگيري از آنفلوانزاي آ
پزشكي . نت : در حاليكه آخرين آمارهاي سازمان جهاني بهداشت خبر از مرگ بيش از 7000 نفر به دليل ابتلاي به آنفلوانزاي آ مي دهند، هر روز دستور جديدي براي مقابله با اين بيماري منتشر مي شود. اما جديدترين نكته در اين زمينه، تاثير مصرف برخي مواد غذايي در پيشگيري از اين بيماري است.
متخصصان بر اين باورند كه مصرف هویج، قارچ، انار و چای سبز در افزايش مقاومت بدن و در نتيجه پيشگيري از ابتلاي به آنفلوانزاي آ موثرند. مطلبي كه خواهيد خواند اشاره اي است به نقش هر يك از اين مواد غذايي در تقويت سيستم ايمني بدن.
هویج
هويج منبع غنی بتاكاروتن (پیش ساز ویتامین A) است . مصرف مقادير بالاي بتاكاروتن موجب افزايش تعداد سلولهای ایمنی بدن از جمله سلولهای كشنده طبیعی شده و در نتيجه مقاومت بدن را در برابر بيماري ها و از جمله آنفلوانزاي آ بالا مي برد.
قارچ
بر اساس آخرين پژوهش هاي آنجام شده ، مصرف قارچ نيز موجب افزايش سلول هاي دفاعي بدن شده و بدين ترتيب كارآيي دستگاه ايمني بدن را بالا مي برد.
انار
انار منبع ارزشمندي از مواد آنتي اكسيدان است. و آنتي اكسيدانها با خنثي كردن راديكالهاي آزاد با عوامل بيماريزاي مختلف از جمله ويروس آنفلوانزاي آ ، مبارزه مي كنند.
چای سبز
در چای سبز نوعی آنتی اكسیدان به نام "كاتچین" وجود دارد كه موجب افزايش سلولهای ایمنی بدن مي شود. ضمن اينكه برخي پژوهش هاي انجام شده نشان داده اند كه "كاتچین" در كاهش روند انتشار ويروس نيز نقش ارزنده اي دارد.
به علاوه چای سبز، داراي تركيبي به نام "التیانین" نيز هست كه بر اساس پژوهشهاي انجام شده در دانشگاه هاروارد، مقاومت بدن را از طريق تقويت سیستم ایمنی افزایش میدهد.
منبع : اينترنت
Related news items: Newer news items:
Older news items: |