|
خانم هاي باردار قهوه ننوشند |
|
|
|
خانم هاي باردار قهوه ننوشند
ايسنا : پژوهشگران به شواهدي دست يافتهاند كه نشان ميدهد مصرف كافئين در دوران بارداري ميتواند روي جنين تاثير منفي داشته باشد و باعث افزايش خطر ابتلا به سرطان خون در كودك شود. هدف نهايي اين بررسيها نيز كاهش خطر بروز سرطان خون در دوران كودكي است.
دكتر ماركوس كوك محقق دانشگاه ليسستر، سرپرستي اين پژوهش را برعهده داشته است در اين باره اظهار داشت: تحقيق اخير و يافتههاي آن فرصتي براي تشخيص منابع تغييرات كروموزومي در دوران بارداري است.
در اين پژوهش، متخصصان روي 1340 زن باردار مطالعه كردند. پس از وضع حمل به طور منظم از پاشنه هر نوزاد تازه متولد شده نمونه خوني گرفته شد. سپس اين نمونههاي خوني براي آزمايش روي تغييرات مولكول وراثتي دي ان آ، مورد بررسي قرار گرفتند.
محققان با مقايسه هر نوع تغيير در دي ان آ در ارتباط با ميزان كافئيني كه مادر مصرف ميكند، به رابطه بين اين دو فاكتور پي بردند. سرطان خون، سرطان مغز استخوان و گلبولهاي سفيد خون است. اين سرطان ميتواند در تمام افراد و در تمام گروههاي سني بروز كند.
آمارها نشان ميدهد كه سالانه در انگليس 7 هزار مورد جديد ابتلا به اين سرطان تشخيص داده ميشود. هم چنين از هر 10 بيمار مبتلا به سرطان خون يك بيمار كودك است.
محققان ميگويند: تحقيق اخير از اهميت بسزايي برخوردار است چرا كه ميتواند به ارائه توصيههاي مهمي براي مادران باردار منجر شود.
Related news items: Newer news items:
Older news items: |